Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla

ANASAYFA

:

Trafik_Bolge_Genel

Giriş
BİZİM İŞİMİZ SADECE CEZA YAZMAK DEĞİLDİR.
 
                Emniyet Genel Müdürlüğüne Bağlı Birim olarak Genel Zabıtanın Sorumluluğunu da taşımaktayız. 
1-
Karayolu üzerinde seyreden kişilerin can ve mal güvenliği ile ilgili olarak gerekli tedbirleri alır bu doğrultuda ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunuruz.
2- Yapılan denetimlerde, aranan suçlular ile çalıntı mal ve araçlardan ele geçenler hakkında yasal işlem için el konulup gereği yapılır.
3-Meydana gelen kazalarda, almış olduğumuz eğitim ve bilgimiz ile yaralılara ilk yardımda bulunarak, en yakın sağlık kuruluşuna intikal etmesini sağlarız.
4- Kazalarla ilgili olarak, kazanın oluşu hakkında kaza tespit tutanağı tanzim edilerek, adli  mercilere yardımcı olmaktayız. 
5- Yaya ve sürücülere periyodik olarak imkânlarımız nispetinde eğitim verilerek, trafik Kuralları hakkında bilgilendirilmektedir.

HATALI SOLLAMA VE GEÇME KURALLARI  ;
 
              Sürücülerin en çok ihlal ettiği kurallardan bir tanesidir. Kendi şeridini takip etmemek ve hatalı sollama yapma sonucu karşıdan gelen araçlar ile çarpışarak sürücüler kazaya sebebiyet vermektedirler. Bu tür kazalar ölümle sonuçlanmaktadır. Bu nedenle; yol şerit çizgileri ve işaret levhaları nerelerde sollama yapılacağını ve yapılmayacağını göstermektedir. Bu işaretlere uyan sürücüler kaza yapma riskini en aza indirmiş olurlar. Ölümlü kazaların büyük bir kısmı hatalı geçme (sollama) sonucu meydana gelmiştir  
 Hatalı sollama yapma, Sevenlerin seni bekliyor unutma!
Gündüz korna çalarak, geceleri ise selektör yaparak önümüzdeki araç sürücüsünün sizi görmesini sağlayın,
Sol dönüş lambası ile şerit değiştireceğiniz işareti verin, Aynalardan arkanızı, sol omuz üstünden de ayna kör alanında araç olup olmadığını kontrol edin, Önünüzdeki aracı geçmeye başladığınızda araçla aranızda
takip  mesafesi kadar bir mesafe bulundurun, (Gitmiş olduğunuz kilometre hızının yarısı kadar) Sol şeritte bulunduğunuz süre içerisinde sol dönüş lambanızı yanar durumda bulundurunuz.
Geçtiğiniz aracı, sağa geri aynasından görünceye kadar, geçiş şeridinde (Sol şerit) kalınız,
Daha sonra sağ sinyal lambasıyla işaret vererek, sağ şeride girerek geçişinizi tamamlayınız.


TRAFİK SAYGI İŞİDİR BAŞARAN ÇAĞDAŞ KİŞİDİR.


         Yol çizgilerinin ve düşey işaretlerin geçmeye uygun olması, Sizi arkadan takip eden sürücülerin, geçmeye başlamamış olması, Önünüzdeki sürücünün, başka bir aracı geçme eylemini belirten uyma işaretlerini vermemiş olması, Geçişte kullanılacak sol şeridin, karşıdan gelenler için tehlike yaratmayacak mesafede boş olması, Görüşün açık olması gerekmektedir
 
  
 SAYIN TRAKTÖR SÜRÜCÜLERİ ;
 
        Öncelikle kendi can ve mal güvenliğinizi düşünerek kullanmış olduğunuz aracın teknik özelliklerini göz önünde bulundurun. Trafikte güvenliğin önemli şartı "Görme ve görülmedir" Trafiğe çıkmadan önce kullanmış olduğunuz traktörünüzün tüm ışık donanımlarını mutlaka kontrol ediniz. Her an teknik bir arızanın olacağını unutmayınız. Römorklara takılması zorunlu olan yansıtıcı reflektör ve ışık donanımı bulunmayan römorkla trafiğe çıkmayınız.
 
        Gün doğmadan önce, gün batımından sonra mümkünse trafiğe çıkmayınız. Karayolunu kullanırken diğer araçların sizin aracınıza göre daha hızlı hareket ettiklerini asla unutmayın. Trafik güvenliğini tehlikeye düşürmemek ve trafik akışını etkilememek için trafik yoğunluğunun az olduğu yolları tercih ediniz. Yolun mümkün olduğu kadarı ile en sağından gidiniz. Kullanmakta olduğunuz aracın kullanılmaktaki asıl amacının tarım aracı olduğunu ticari amaçla yük ve yolcu taşınamayacağını unutmayınız.
 
        Zorunlu hallerde yapılan yük ve yolcu taşımacılığında gerekli güvenlik önlemlerini alınız. Trafik kurallarının tek amacının trafik güvenliğini sağlayarak sizlerin can ve mallarını korumaktır. Sizin ve başkalarının can ve malına zarar vermemek için trafik kurallarına uyunuz.
       Trafik kazasının insan için en büyük ceza olabileceğini asla unutmayınız. Sizlerin hayatı bizler ve sevdikleriniz için önemlidir. Kendinize saygı duyulmasını istiyorsanız trafik kurallarına uyunuz. Trafiği polis değil saygı düzenler.
 
GÜNÜN HER SAATİNDE DVD-KAMERALI RADAR EKİPLERİNİN BULUNDUĞU YOLLAR ;
 
 
1-    İzmir Ankara Karayolu 2-İzmir - Manisa Karayolu, 3-İzmir - Aydın Karayolu 4-izmir - Çanakkale Karayolu 5- İzmir - Çeşme Karayolu, 6- İzmir - Aydın Otoyolu 7-izmir - Çeşme Otoyolu 8- İzmir otoyol bağlantı Çevre Yolları.
 
112 ACİL SERVİS VE 110 KURTARMA
 
                
1 -İl Merkezi ile Tüm İlçe Merkezlerinde 112 Acil Servis Mevcuttur. Kaza halinde 112 ile irtibata geçilmesi halinde en yakın yerden ambulans sevk edilmektedir.

2-İzmir Büyük Şehir Belediyesi 110 AKS Acil Kurtarma ekibi kaza yerine sevk edilmektedir.
 
İZMİR İLİ ŞEHİR DIŞI KARAYOLLARINDA KIŞ MEVSİMİNDE SİS, KAR VE GİZLİ BUZLANMA OLAN MEVKİLER ;

1-İzmir-Ankara Karayolu Belkahve Mevkii ile Sütçüler ve Turgutlu ilçe sınırı arasında kalan 18 Km.lik kesim.
2- İzmir-Manisa Karayolunun Çiçekliköy Kavşağı ile Manisa İl sınırı arasında kalan 3 Km.'lik kesim.
3-İzmir-Aydın Karayolunun Çamlık Mevkii.
4-İzmir-Çanakkale Karayolunun Çaltıdere Mevkii ile Balıkesir İl sınırı arasında kalan 63 Km.lik kesim.
5-İzmir-Çeşme Otoyolunun Urla Kavşağı ile Çeşme ilçesi arasında kalan 50 Km.lik kesim.
6-İzmir Çeşme il yolunun Tepe Kahveler Mevkii.
7-İzmir-Aydın Otoyolunun Torbalı ile Aydın il sınırı arasında kalan 25 Km.lik kesim.
ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN GEREÇLER
 
1-OTOMOBİLLERDE:
Kriko, Bijon anahtarı, yedek ampul, pense, tornavida, seyyar lamba, el feneri, patinaj zinciri, çekme halatı, reflektör, takoz, yangın  söndürme cihazı,  sağlık çantası.
2-OTOBÜS, KAMYON VE ÇEKİCİLERDE:
Otomobilde bulundurulması gereken araçlara ilave olarak, engel işareti, madeni levha bulundurulması gereklidir.
 
   KIŞIN ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER
 
   1- Sisli ve yağışlı bölgelerde araçlar arasındaki takip mesafesinin arttırılması mecburidir.
   2-Sisli havalarda mecbur kalmadıkça sollama yapılmaz.
   3-Sisli ve yağışlı havalarda dikkatli ve yavaş seyredilmeli.
   4-Araçlar teknik ve donanım yönden kontrol edilerek, mevcut aksaklıkların giderilmesi.
   5-Özellikle aşınmış lastikler kullanılmamalı.
     6- Görüşü azaltan sisli, yağışlı ve benzeri havalarda gündüzleri de yakını gösteren ışıklar yakılmalı.
   7-Karlı ve buzlu yol kesimlerinde bütün taşıtlar zincir takmalı 
  8-08.11.2012 tarih ve 28461 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkında Yönetmeliğin 6’ncı maddesinde yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçlara her yılın 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanma zorunluluğu getirilmiştir.
 
AŞIRI YÜKÜN ZARARLARI

1-Fren sistemi, aşırı yük nedeniyle tutmayacağından trafik güvenliğini tehlikeye düşürmekte, kaza riskini artırmaktadır. Aracın mekanik yapısını bozarak, zamanından önce parça ve lastik ihtiyacını artırmaktadır.
2-Çok büyük masraflarla yapılan otoyol ve diğer yollarımızın, olması gereken zamandan çok önce bozulmasına neden olmaktadır. Bu durum ise, aracı rahat sürme imkânını ortadan kaldırmaktadır.


 TONAJ (FAZLA YÜK VE YOLCU TAŞIMAK) VE TARTI TOLERANSLARI

Araçlara istiap haddinden fazla yük ve yolcu alındığı zaman sürücü kullanmış olduğu Aracın idaresini kaybeder. Çünkü aracın teknik kapasitesi sınırlı sayıda yolcu ve yüke göre ayarlanmıştır. Ayrıca fazla yük ve yolcu taşıma esnasında aracın kapasitesi aşıldığı için lastik tekerlekleri patlar ve frenleri tutmaz.

AŞIRI YÜKLERİN TESPİTİ VE CEZAİ SORUMLULUKLARI
      
25.06.2010 tarih ve 6001 sayılı Kanununun 36. maddesinde Karayolları Trafik Kanununun 65’nci maddesi aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.  
Araçların yüklenmesinde, yönetmeliklerle belirlenen ölçü ve esaslara aykırı olarak;
a) Taşıma sınırı üstünde yolcu alınması,
b) Azami yüklü ağırlığın veya izin verilen azami yüklü ağırlığın aşılması,
c) (b) bendindeki ağırlıklar aşılmamış olsa bile azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yüklenmesi,
d) Karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek tarzda yükleme yapılması,
e) Tehlikeli ve zararlı maddelerin gerekli izin ve tedbirler alınmadan taşınması,
f) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyanın izin alınmadan yüklenmesi, taşınması ve taşıttırılması,
g) Gabari dışı yük yüklenmesi, taşınan yük üzerine veya araç dışına yolcu bindirilmesi,
h) Yükün karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak, kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yüklenmesi,
i) Yükün, her çeşit yolda ve yolun her eğiminde dengeyi bozacak, yoldaki bir şeye takılacak ve sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yüklenmesi,
j) Sürücünün görüşüne engel olacak, aracın sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayırım işaretleri, dur ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yüklenmesi,
k) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araçların çekilmesi,
Yasaktır.
 
Birinci fıkranın (a) bendi hükümlerine uymayanlara, (…) (1) 50 Türk Lirası; (d), (h), (i), (j) ve (k) bentleri hükümlerine uymayanlara …. Türk Lirası; € ve (f) bentlerindeki hükümlere uymayanlara… Türk Lirası; (c) ve (g) bentleri hükümlerine uymayan işletenlere ….Türk Lirası, (g) bendine aykırı yük gönderenlere ….. Türk Lirası idarî para cezası verilir. Ayrıca, bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere, fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir, birinci fıkranın € ve (f) bentlerindeki şartlara uymayan yük taşımasında kullanılan taşıtlar, gerekli izinler sağlanıncaya kadar trafikten men edilir. (1)
Birinci fıkranın (b) bendine uymayarak;
a) % 10 fazlasına kadar yüklemelerde …… Türk Lirası,
b) % 15 fazlasına kadar yüklemelerde …… Türk Lirası,
c) % 20 fazlasına kadar yüklemelerde …… Türk Lirası,
d) % 25 fazlasına kadar yüklemelerde …… Türk Lirası,
e)% 25’in üzerinde fazla yüklemelerde ….. Türk Lirası,
İşleten Ve Gönderenlere Ayrı Ayrı İdarî Para Cezası Verilir.
Ağırlık ve boyut kontrol mahallerinde işaret, ışık, ses veya görevlilerin dur ikazına rağmen tartı veya ölçü kontrolüne girmeden seyrine devam eden araçlara tescil plakalarına göre ….. Türk Lirası idarî para cezası uygulanır.
Azami yüklü ağırlığın % 20’den fazla aşılması halinde fazla yük, birinci fıkranın (b) bendine uygun hale getirilmeden yola devam etmesine izin verilmez.
Milletlerarası taşımalarda yabancı plakalı araçların birinci fıkraya uymayan işleten ve gönderenlerine verilen idarî para cezaları tahsil olunmadan anılan araçların yola devam etmelerine izin verilmez
 
(1) 23.7.2010 tarihli ve 6014 sayılı Kanunun 1 inci maddesiyle bu fıkrada yer alan “taşıdığı fazla yolcu başına” ibaresi madde metninden çıkarılmış ve aynı fıkrada yer alan “60 Türk Lirası” ibaresi “50 Türk Lirası” olarak değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.

İşleten İle Gönderenin Aynı Olması Halinde Birinci Fıkraya Uymayan İşleten Ve Gönderen İçin Uygulanacak İdarî Para Cezalarının Toplamı Uygulanır.
Gönderenin birden fazla olması veya tespit edilememesi halinde birinci fıkraya uymayan işleten ve gönderen için uygulanacak idarî para cezalarının toplamı işletene uygulanır.
Araçların yüklenmesine ilişkin ölçü ve usuller, ağırlık ve boyut kontrolü usul ve esasları ile tartı toleransları Ulaştırma Bakanlığı tarafından yönetmelikle belirlenir.
Uluslararası yük ve yolcu taşımacılığına ilişkin konularda ikili ve çok taraflı anlaşma hükümleri saklıdır.
Tarım alanlarına yapılacak yük ve yolcu taşımacılığına ilişkin esas ve usuller yönetmelikte belirlenir.
 
 
08.10.2012 Tarih ve 28461 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan, Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesinde;
1-Tartı toleransı; en çok (aracın azami ağırlığının % 3,75’i+500 kilogram) olarak kabul edilir.
2-2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65’nci maddesinin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen fazla yükleme oranları hesabında, aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır.
3-Ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan maddelerin seçilecek stok sahalarına taşınması ile zirai ürünlerin üretildiği arazi parçasından stoklama alanlarına yapılacak taşımalarla sınırlı olmak üzere, araçların karayolu üzerinde 1 kilometreden fazla seyretmemesi ve hızlarının 60 km/s’dan fazla olmaması şartıyla, azami yüklü ağırlıkları en fazla %15 oranında aşılabilir. Şeklinde düzenlenmiştir.
                    
             
TONAJ TOLERANSI  (3,75)+500 ÜZERİNDEN YÜZDELİK DİLİM UYGULANACAKTIR.

                                                                    Y.TAŞIYANA               Y.VERENE                    2 AKSLI         KAMYONLAR 4,131 KG. 65-B
NOT:3,500 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 207 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.


%0- %10                     4.131-4.545 KG.ARASI      (593 TL.                +      593 TL.)                       1,1186.00 TL
%10- %15                    4.545-4.750 KG.ARASI     (1,187TL.              +      1,187 TL.)                      2,374.00 TL
%15- %20                    4.750-4.957 KG.ARASI     (1,780 TL.             +       1,780 TL.)                     3,560.00 TL
%20- %25                    4.957-5.164 KG.ARASI     (2,375TL.              +       2,375 TL.)                     4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           5.164 DAN FAZLASI           (3,562TL.              +       3,562 TL.)                     7,124.00 TL

2 AKSLI KAMYONLARIN TOLERANSLI MİKTARI 8,282 KG. 65 -  B
NOT:7,500 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 414 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     8.282-9.110 KG.ARASI    (593 TL.           +            593 TL.)                       1,1186.00 TL
%10- %15                    9.110-9.525 KG.ARASI   (1,187TL.          +          1,187 TL.)                       2,374.00 TL
%15- %20                    9.525-9.938 KG.ARASI   (1,780 TL.         +          1,780 TL.)                       3,560.00 TL
%20- %25                    9.938-10.352KG.ARASI (2,375TL.          +          2,375 TL.)                        4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           10.352 DAN FAZLASI     (3,562TL.          +          3,562 TL.)                         7,124.00 TL

2 AKSLI KAMYONLARIN TOLERANSLI MİKTARI 12,950 KG. 65 -  B
NOT:12,000 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 647 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     12.950-14.245    KG.ARASI        (593 TL.           +          593 TL.)           1,1186.00 TL
%10- %15                    14.246-14.892.5 KG.ARASI        (1,187TL.          +          1,187 TL.)         2,374.00 TL
%15- %20                    14.893-15.540    KG.ARASI        (1,780 TL.         +          1,780 TL.)         3,560.00 TL
%20- %25                    15.541-16.187.5 KG.ARASI        (2,375TL.          +          2,375 TL.)         4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           16.188 DAN FAZLASI                 (3,562TL.          +          3,562 TL.)         7,124.00 TL

3 AKSLI KAMYONLARIN TOLERANSLI MİKTARI 16,063 KG. 65 -  B
NOT:15,000 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 803,5 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     16.063-17.670     KG.ARASI       (593 TL.           +          593 TL.)           1,1186.00 TL
%10- %15                    17.670-18.472    KG.ARASI        (1,187TL.          +          1,187 TL.)         2,374.00 TL
%15- %20                    18.473-19.276   KG.ARASI         (1,780 TL.         +          1,780 TL.)         3,560.00 TL
%20- %25                    19.276-20.079    KG.ARASI        (2,375TL.          +          2,375 TL.)         4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           20.079 DAN FAZLASI                 (3,562TL.          +          3,562 TL.)         7,124.00 TL

3 AKSLI KAMYONLARIN TOLERANSLI MİKTARI 26.437,5 KG. 65 -  B
NOT:25,000 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 1,323 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     26.437,5-29.082 KG.ARASI        (593 TL.           +          593 TL.)           1,1186.00 TL
%10- %15                    29.082-30.405    KG.ARASI        (1,187TL.          +          1,187 TL.)         2,374.00 TL
%15- %20                    30.405-31.728   KG.ARASI         (1,780 TL.         +          1,780 TL.)         3,560.00 TL
%20- %25                    31.728-33.051   KG.ARASI         (2,375TL.          +          2,375 TL.)         4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           33.051 DAN FAZLASI                 (3,562TL.          +          3,562 TL.)         7,124.00 TL

4 AKSLI KAMYONLARIN TOLERANSLI MİKTARI (KIRKAYAK) 33.700 KG. 65 -  B
NOT:32,000 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 1,685 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     33.700-37.070   KG.ARASI         (593 TL.           +          593 TL.)           1,1186.00 TL
%10- %15                    37.070.-38.755  KG.ARASI         (1,187TL.          +          1,187 TL.)         2,374.00 TL
%15- %20                    38.755-40.440   KG.ARASI         (1,780 TL.         +          1,780 TL.)         3,560.00 TL
%20- %25                    40.440-42.125   KG.ARASI         (2,375TL.          +          2,375 TL.)         4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           42.125 DAN FAZLASI                 (3,562TL.          +          3,562 TL.)         7,124.00 TL
 
4 AKSLI YARI RÖMORKLU TIRLARIN TOLERANSLI MİKTARI  39.925  KG. 65 -  B
NOT:38,000 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 1,996 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     39.925-43.917  KG.ARASI          (593 TL.           +          593 TL.)           1,1186.00 TL
%10- %15                    43.917.-45.913 KG.ARASI          (1,187TL.          +          1,187 TL.)         2,374.00 TL
%15- %20                    45.913-47.909  KG.ARASI          (1,780 TL.         +          1,780 TL.)         3,560.00 TL
%20- %25                    47.909-49.905   KG.ARASI         (2,375TL.          +          2,375 TL.)         4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           49.909 DAN FAZLASI                 (3,562TL.          +          3,562 TL.)         7,124.00 TL

5 AKSLI YARI RÖMORKLU TIRLARIN TOLERANSLI MİKTARI  42.000  KG. 65 -  B
NOT:40,000 KG.LIK ARAÇLARA TOLERANSDAN SONRA HER 2,100 KG.DA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR.

%0- %10                     42.000-46.200  KG.ARASI          (593 TL.           +          593 TL.)           1,1186.00 TL
%10- %15                    46.200.-48.300 KG.ARASI          (1,187TL.          +          1,187 TL.)         2,374.00 TL
%15- %20                    48.300-50.400  KG.ARASI          (1,780 TL.         +          1,780 TL.)         3,560.00 TL
%20- %25                    50.400-52.500  KG.ARASI          (2,375TL.          +          2,375 TL.)         4,750.00 TL
%25’DEN FAZLA           52.500 DAN FAZLASI                 (3,562TL.          +          3,562 TL.)         7,124.00 TL
 
 
 
Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller

8 Kasım 2012 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28461
Araçların ağırlık ve boyut ölçüleri
MADDE 5 – (1) Karayollarında seyreden araçların yüklü ve yüksüz olarak uyacakları boyutların ve bu araçların karayolu yapısına zarar vermeden güvenle seyredebilecekleri ağırlıkların aşağıda belirtilen şartlara uygun olması zorunludur.
a) Azami genişlik 
Araçların azami genişliği
2,55 metre
Frigorifik taşıtların yalnız frigorifik yapılarında                                                             
2,60 metre
Belediyelere ait troleybüsler
2,65 metre
b) Azami yükseklik                                                                                                           
Araçların azami yüksekliği
4,00 metre
 c) Azami uzunluk
Otobüs dışındaki motorlu araçlarda                                                                            
12,00 metre
Römorklarda
12,00 metre
İki dingilli otobüslerde  
13,50 metre
İkiden çok dingilli otobüslerde                                                                                    
15,00 metre
Yarı römorklu araçlarda                                                                                    
16,50 metre
Mafsallı (Körüklü) otobüslerde                                                                                   
18,75 metre
Römorklu otobüslerde                                                                                                  
18,75 metre
İki römorklu katarlarda                                    
22,00 metre
 ç) Azami ağırlıklar
 1) Dingil ve dingil grubu ağırlıkları
Dingil ağırlığı en çok;
Tahriksiz tek dingilde                                                                                             
10 ton
Tahrikli tek dingilde                                                                                                 
11,5 ton
 
İki dingilli motorlu araçlarda aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m)                                                              
11,5 ton
Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise  (1 m ≤ d< 1.3 m)                                 
16 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m)                                 
18 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.8 m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m) (Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onay Yönetmeliği veya Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğinde belirtilen şartlarla) 
19 ton
İki dingilli römork ve yarı römorklarda aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m)                                                     
11 ton
Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise  (1 m ≤ d< 1.3 m)                                 
16 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m)                                 
18 ton
Dingiller arası mesafe 1.8 m  veya daha büyük ise (1.8 m ≤ d)                                
20 ton
Üç dingilli aks grubu ağırlığı en çok;
 
Dingiller arası mesafe  1.3 m veya daha az ise ( d ≤ 1.3 m)                                       
21 ton
Dingiller arası mesafe  1.3 m ile 1.4 m arası ise (1.3 m < d ≤ 1.4 m)                          
24 ton
2) Toplam ağırlıklar
 
İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda                                                                 
18 ton
Üç dingilli motorlu araçlarda (Tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 26 tondur.*)   
25 ton
(26 ton*)
Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde                                             
28 ton
Dört dingilli motorlu araçlarda                                                                             
32 ton
Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda                                                      
36 ton
Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda 
38 ton
Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda                         
40 ton
40 ft. boyutunda ISO Konteyner taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlarda                            
44 ton


(2) Araçların imal tarihine bakılmaksızın yukarıda belirtilen boyutlar ve ağırlıklar uygulanır.
(3) Karayolundan başka bir ulaşım imkânının olmadığı, zorunlu ve istisnai hallerde; bölünemeyen özel yüklerin Karayolları Trafik Yönetmeliğinde belirtilen şartlarla taşınması zorunludur.
(4) Uluslararası yük ve yolcu taşımacılığına ilişkin konulardaki ikili ve çok taraflı anlaşma hükümleri ile savaş hali, sıkıyönetim, olağanüstü hal ve doğal afet durumlarında uygulanacak hükümler saklıdır.

 
     Hızın Sürücü ve Yolcuların Ölüm ve Yaralanmasındaki Etkisi:
    Araştırmalar, 30 km/h hızda çarpmanın araç içerisindekilerin vücuduna etkisinin 1.kattan düşmeye, 90 Km/h hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eş olduğunu göstermektedir. Çarpışma şiddetini, araçtaki emniyet kemeri, hava yastıkları gibi pasif emniyet sistemleri; en aza indirmeyi hedefler. Yine araştırmalar; bırakın yüksek hızları, 80 Km/h hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme olasılığının, 30 Km/h hızdaki araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir. Unutmayın! Otomobil sürücüsü iseniz, devlet yollarında azami hızınız 90 Km/h’tir Ancak bu hız; hava, yol ve trafik koşullarına göre azaltılmalıdır.
     Hızın, Yayaların Ölümlerine Etkisi
    Trafikte yayalar, korunmasız yol kullanıcısı şeklinde tanımlanır. Yayalar her zaman, trafiğin yüksek risk altındaki unsurlarıdır. Bu nedenle, her hangi bir kazaya maruz kaldıklarında, sürekli ölüm riskiyle karşı karşıyadırlar. Şehir içindeki hız limiti 50 Km/h’tir. Bırakın yüksek hızları, bu hızda bile çarpılan bir yayanın ölüm olasılığı % 50’dir. Yani yaşama şansı=ölüm ihtimalidir. Araştırmalar; 32 Km/h hızla çarpılan yayaların % 5’nin yaşamlarını yitirdiğini, hızın 64 Km/h’e çıkarıldığında ise ölüm riskinin her 100 yayadan 85’nin öldüğünü göstermektedir. Şehir içinde sürücülere getirilen 50 Km/h’lik sınırlama tesadüf değildir. Hatta Avrupa Birliği üyesi ülkelerde, okullar gibi yüksek riskli bölgelerde, hız limitleri 30 Km/h’e indirilmektedir.
    Hız ve Sürücünün Görme Yeteneği Arasındaki İlişki:
    Hız arttıkça, sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi zayıflar. Bu görme ve algılama zaafı, deneyimli-deneyimsiz, genç-yaşlı tüm sürücüler için geçerlidir. Göz, 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar. Gözlerimiz bu alandaki tüm hareketleri, renk ve ışık değişimlerini kontrol edebilir. Ancak, araç kullanırken görme açısı hız ile ters orantılı olarak daralır. Örneğin 35 Km/h hızda görüş açısı 104 derece iken, hızı 130 Km/h’ye çıkardığınızda bu açı, 30 dereceye düşer.
Unutmayınız! Trafik ortamındaki görme ve görülme, güvenliğin temel koşuludur.
     Hız Körlüğü:
    Hız körlüğü; artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileri, yani eşya ve olayları, tam olarak algılayamamasıdır. Hız körlüğünün en önemli ve riskli sonucu; sürücünün aracın hızını olduğundan daha az hissetmesidir. Hız körlüğü etkisindeki bir sürücü, hızını ortalama 20-30 Km/h daha az algılar. Hız körlüğü etkisindeki sürücü, yaya hareketlerinin yoğun olduğu şehir geçişlerinde veya şehir içlerinde, yayalar için çok büyük risk yaratır. Bu nedenle şehir içinde veya transit yolların şehir geçişlerinde, 50 Km/h hızın üzerine çıkılmamalıdır
Tünel Görüşü:
 
Tünel görüşü, hızlı araç kullanırken görme alanının daralması sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Aracın hızı ne kadar artarsa, sürücünün bakışları da o oranda uzağa odaklanır. Bu durumda sürücü, yol çevresindeki olayları ve riskleri zamanında algılayarak önlem alamaz. Aşırı hız nedeniyle kaza yapan birçok sürücünün “Aniden karşıma çıktı! Nasıl oldu? Nereden geldi anlayamadım ?” dediklerini sıkça duyarsınız. İşte bu ifadedeki “ fark edememenin” nedeni, “tünel” görüşüdür.
Lütfen Sizde Çocuğunuzu Eğiterek Yaşamına Katkıda Bulunun!
 
 
       AŞIRI HIZ :
       Meydana gelen trafik kazalarında en büyük etkenlerin başında aşırı derecede hız yapmaktır. Aşırı hızın neden olduğu kazalar genellikle ölümlü ve yaralamalı olarak sonuçlandığından, bu tür kazaları önleyebilmek için:
a) Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü olarak;  ilimizi çevre il ve ilçelere bağlayan karayolları üzerinde 24 saat kesintisiz olarak 8 tane sivil radar aracı ve 2 tane resmi radar aracı olmak üzere TOPLAM 10 TANE VİDEO-KAMERALI radar aracı ile  denetim yapmaktayız.
 
Bu araçlarımızın üzerlerinde ileri derecede teknik kapasitede video-kamera sistemi mevcut olup yapılan denetimler bant kaydına alınarak 90 gün süre ile muhafaza altına alınmaktadır.

b) İlimizi Çevre il ve İlçelere bağlayan  Aydın Otoyolunda, Çeşme Otoyolunda, İzmir Çanakkale Yolu üzerinde, İzmir-Aydın-Kuşadası Devlet Karayollarında, İzmir Manisa Karayolu ve İzmir-Ankara Karayolu üzerinde radar araçlarımız ile aşırı hız,  hatalı sollama ve şerit ihlali yapan sürücüler tespit edilmektedir.
c)Aşırı hız yaptığı tespit edilen sürücünün yapılan bilgisayar sorgulamasında geriye doğru bir yıl içerisinde 5. Kez 51/2.b maddesinden hız ihlali yaptığının tespiti halinde, yasanın 51.Maddesi gereği sürücü belgesi bir yıl süre ile geçici olarak geriye alınır.
d) Hız sınırlarını tespite yarayan radar cihazlarının yerini belirleyen veya sürücüyü ikaz eden cihazları araçlarda bulunduran sürücüler, mahkemeye sevk edilerek, para cezası ve 2 aydan 3 aya kadar hapis cezasına çarptırılır. Bu cihazları imal ve ithal eden kişilerde para ve 6 ay hapis cezasına çarptırılırlar.
 
HIZ SINIRLARI:
Karayolları Trafik Kanun ve Yönetmeliğinde yazılı kayıt ve şartlar dışında yol üzerinde hız sınırları ile ilgili levha bulunmadığı müddetçe araçların hız sınırları aşağıya çıkartılmıştır.
 


 
 
AZAMİ HIZ LİMİTLERİNİN DÜŞÜRÜLDÜĞÜ YOL KESİMLERİ
 
            13.07.2010 tarihli Resmi Gazete ’de yayımlanan 6001 sayılı yasanın 34. Maddesi “e” bendi hükmü uyarınca; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 50. Maddesinde belirtilen şehirlerarası karayolundaki 90 km/saat olan azami hız sınırı bölünmüş yollarda 110 km/Saat’e çıkmıştır.
 
Bölünmüş yollarımızda; 110 km/h proje hızı altında projelendirilmiş olan yol kesimlerinde mevcut duruma ve projesine göre, 110 km/h hızdan daha düşük olan yol kesimlerinin tespit edilmesi için oluşturulan komisyonun yaptığı çalışmalar sonucunda; bölünmüş yollarda trafik güvenliği açısından hız limitlerinin 110 km/Saat’ten 90 km/Saat’e düşürülmesi gereken kesimler belirtilmiş ve azami hız sınırı 90 km/h olması gereken yol kesimlerinin listesi aşağıya çıkartılmıştır.
 
Hız sınırının 90 Km/saat hıza düşürülen yollar, aşağıdaki tabloda belirtildiği gibi Trafik tabelasıyla belirlenmiştir.
İLİ
K.K.NO.
KM.LER ARASI
İZMİR
300-01 Çeşme (Çakabey Kavşağı)-Uzunkuyu-Seferihisar (35-39)İ.Y.A. (Güzelbahçe)
0+000-10+000
İZMİR
300-01 Çeşme (Çakabey Kavşağı)-Uzunkuyu-Seferihisar (35-39)İ.Y.A. (Güzelbahçe)
34+000-56+000
İZMİR
300-02 Manisa (565-11 / 550-09)DYA (Bornova Kavşağı)-(İzmir-Manisa) İl Sınırı
0+000-25+500
İZMİR
565-11 (Manisa-izmir) İl Sın.-(İzmir-Turgutlu) (550-09/300-02)DYA (Bornova K.)
0+000-13+000
İZMİR
550-10 (300-01) / (300-02) D.Y.A. (Buca Kavşağı) Torbalı-(24-21) Şb.Sn.
0+000-17+000
İZMİR
550-09 Zeytindağ (35-80) İl Y.Ayr.-Manisa (565-11) DYA
19+700-65+000
İZMİR
35-39 (İzmir-Çeşme) (300-01) D.Y.Ayr.- (Selçuk-Kuşadası) (515-01) D.Y.Ayr.
0+000-21+500
İZMİR
35-39 (İzmir-Çeşme) (300-01) D.Y.Ayr.- (Selçuk-Kuşadası) (515-01) D.Y.Ayr.
36+000-48+000
İZMİR
35-51 (İzmir-Torbalı) (550-10) D.Y.Ayr.-(Seferihisar-Kuşadası) (35-39) İl Y.Ayr.
0+000-21+000
İZMİR
35-26 (35-25)İYA – (Kemalpaşa) – (İzmir-Torbalı) (550-10) DYA.
0+000-11+000
 
 
 
                    İzmir büyükşehir sınırlarının içeresindeki bölünmüş yollarda hız sınırı 90 km düşürülmüştür.
Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürebilirler.

YENİ ALKOL YASASI       :


                    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 36, 48 ve Ek 13. maddeleri değiştirilmiş olup söz konusu değişiklik 11 Haziran 2013 tarihli 28674 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir

Sürücü belgesiz araç kullanma ile ilgili olarak;
Sürücü belgesiz, sürücü belgesi geri alma süresi içinde, daimi iptal edilmiş sürücü belgesi ile ve yetersiz sürücü belgesi ile araç kullanan sürücülere ve ayrıca araç sahiplerine trafik zabıtasınca her defasında 1.407 TL. idari para cezası uygulanacak,
Alkollü araç kullanma ile ilgili olarak;
Sadece hususi otomobil sürücülerinde 0,50 promil üzerinde diğer araç sürücülerinde 0,20 promil üzerinde alkol düzeyi tespit edilenlere cezai işlem uygulanacak bu kabahati son beş yıl içerisinde işleyenlere;
1. defasında 700 TL idari para cezası uygulanacak, sürücü belgesi 6 ay süreyle iptal edilecek,
2. defasında 877 TL idari para cezası uygulanacak, sürücü belgesi 2 yıl süreyle iptal edilecek,
3. veya daha fazlasında 1.407 TL idari para cezası uygulanacak, sürücü belgesi 5 yıl süreyle iptal edilecek,
Alkolmetre ile ölçümü reddedenlere ise Trafik Polisince 2.000 TL idari para cezası uygulanacak, sürücü belgesi 2 yıl süreyle iptal edilecek,
Alkol düzeyi 1.00 promil üzerinde olanlara Türk Ceza Kanununun 179/3 maddesi gereğince (Trafik Güvenliğini Tehlikeye Sokma) adli işlem yapılacak,
Trafik kazasına sebebiyet veren hususi otomobil sürücülerinde 0,50 promil üzerinde, diğer araç sürücülerinde 0,20 promil üzerinde, alkol düzeyi tespit edilenlere ayrıca Türk Ceza Kanununa göre adli işlem yapılacak,
Trafik kazası haricinde sürücülerde itiraza binaen ikinci bir alkol testi yapılmayacak, işlemlere itiraz edenler 5326 sayılı Kabahatler Kanunu kapsamında ilgili mahkemeye yapacak,
Trafik kazalarında sürücülerin alkol kontrolü trafik zabıtasınca teknik cihazla yapılacak ölçüme itiraz edilirse sağlık kuruluşuna götürülecek, aradaki süre (60 dk.'da 0.15 promil) hesaba katılacak ayrıca sürücüye 2.000 TL para cezası uygulanacak, sürücü belgesi 2 yıl süreyle iptal edilecek,
3-Kazalarda ölenler/üfleyemeyecek kadar yaralı olanlar sağlık kuruluşuna sevk edilecek,
Uyuşturucu/uyarıca madde kullanarak araç kullananlarla ilgili olarak;
Bu maddeleri kullandığı tespit edilenlere 3.600 TL idari para cezası uygulanacak sürücü belgesi 5 yıl süreyle iptal edilecek, Türk Ceza Kanununa göre adli işlem yapılacak,
Cihazla ölçümü reddedenlere Trafik Polisince 2.000 TL idari para cezası uygulanacak sürücü belgesi 2 yıl süreyle  geri alınacak,
Alkollü olarak veya uyuşturucu/uyarıcı madde kullanarak araç kullandığından dolayı sürücü belgesi geri alınanların sürücü belgelerinin teslimi için süre bitiminde ilgili belgelerin temini haricinde tüm cezalar tahsil edilecek,
Tüm ölçümler kalibrasyon ayarı yapılmış teknik cihazlarla yapılacaktır."

Sürücülerin Dikkatine!

Bilindiği üzere, ülkemizde yasal alkol sınırı  0,50 Promildir. Bu oran ise, insan vücudundaki 1 litre kanda yarım gram saf alkol olduğu anlamına gelmektedir.


Alkol Oranınız 0,50 Promilin Altında Olsa Bile 

Güvenli Değilsiniz!



Şeker Hastalarının Dikkatine!
Lütfen Alkol Almaktan Kaçının!
Rahatsızlığınızı Hissettiğiniz Esnada Mutlaka Polisten Yardım İsteyiniz.​




 
İzmir Psiko-teknik Değerlendirme Merkezleri

1-Ege Üniversitesi bünyesinde, 339 90 36
2-Şoförler Cemiyeti bünyesinde 256 14 69
3-PRD Psiko teknik Rehebilitasyon Danışmanlık 449 49 41
4-Maya Psiko Teknik Değerlendirme merkezi 459 00 25
5-Megem Psiko Teknik Değerlendirme merkezi 483 22 60
6-ALG Psiko Teknik Değerlendirme merkezi 374 04 30
7-TERLEMEZ Psiko Teknik Değerlendirme merkezi 463 36 14
8-YOL Psiko Teknik Değerlendirme merkezi 250 47 27
9-İZ AK Psiko Teknik Değerlendirme merkezi 372 98 98
10-Yedi Yıldız Psiko-Teknik Değerlendirme Merkezi 445 81 81
11-Gülhan Psikoteknik Değerlendirme Merkezi 347 00 38
12-Çağdaş Psiko-Teknik 285 74 74
        EMNİYET KEMERİ:
        Seyir halindeyken, araç sürücülerinin ve aracın ön kısmında oturan yolcuların emniyet kemeri takmamaları durumunda, meydana gelen kaza esnasında ölüm ve yaralanmalar meydana gelmektedir.  Bu tür olaylarda en fazla yaralanma ve ölüm sebebi  ise kişilerin başını ön cama çarpma neticesi oluşmaktadır.                                        
-Sürücü ve Yolcular Emniyet Kemerini Takınız! 
 
-Lütfen Çocukları Ön Koltuklara Oturtmayalım!
 
-Seyir Halinde Cep Telefonu ile Görüşme Yapmayalım!
 
 
TAKOĞRAF KULLANIMI:
 
Kamyon, çekici ve otobüslerde takoğraf, taksi otomobillerinde ise taksimetre bulundurulması ve kullanılır durumda olması zorunludur.
Uzun süren yolculuklarda, araç sürücülerinin yorulduklarını hissettikleri anda veya uyku halinde, uygun bir park yerine araçlarını çekip bir süre dinlenmeleri gerekir.
 
100 CEZA PUANI UYGULAMASI:
 
Karayolları Trafik Kanununun 118.nci maddesi uyarınca, sürücülerin yapmış olduğu kural ihlalleri sonucunda, her suçun yasada belirtilen ceza puanı,  bilgisayar ortamında sürücü belgelerinin sicil dosyalarına kaydedilerek değerlendirmeye tabi tutulur. 
- Bu değerlendirmeler neticesinde, sürücünün en son işlemiş olduğu trafik suç tarihinden geriye doğru bir yıl içerisinde 100 ceza puanını doldurmuş ise, 2 ay süre ile sürücü belgesi geçici olarak geriye alınır. Süresi sonunda sürücü belgesini verme aşamasında, belge sahibi sürücü kurslarınca düzenlenen Trafik ve Çevre Bilgisi Eğitimine tabi tutulur ve almış oldukları belge ile sürücü belgesi iade edilir.

- Aynı sürücü bir yıl içerisinde ikinci defa 100 ceza puanını doldurması halinde 4 ay süre ile sürücü belgesi geri  alınır. Süresi sonunda, sürücü psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulur.
- Bir yıl içinde üç defa 100 ceza puanını dolduran sürücülerin sürücü belgesi süresiz  olarak iptal edilir.
- Ölümle sonuçlanan trafik kazalarına asli kusurlu olarak sebebiyet veren sürücülerin sürücü belgeleri ise 1 yıl süre ile geriye alınır.

- Sürücü belgeleri, belge alındıktan sonra bu kanunun 41.maddesinin (e) bendinde yazılı bulunan suçlardan biri ile mahkûmiyeti halinde süresiz geri alınır.
 
1- Tek taraflı veya çift taraflı kazaya karışmış olsanız da, kaza sonucu, ölümlü, yaralamalı veya maddi hasarlı olsa bile, her halükarda haber verildiği esnada Trafik Polisi Olay mahalline gelecektir. Telefon ile 155-156 numaralardan birisini aramanız yeterli 
2- Kaza sonrası, can ve mal güvenliği için mutlaka aracınızda bulunan  trafik işaretini yaklaşık olarak 50 metre mesafede yol üzerine bırakın,  
3- Şayet aracınız çalışır durumdaysa hemen stop edin ve kesinlikle sigara içmeyin, çünkü aracınızdan sızan yakıt her an yanabilir.
4- Kazada yaralanan kişi varsa mutlaka ilk yardım ekibi gelinceye kadar, yangın veya boğulma gibi durumların dışında yaralıya müdahale etmeyiniz,  
5- Kazaya karışmış olan araçların hiç birini olay yerinden kaldırmayınız. Çünkü duran araçların konumu kazanın oluş şekline ışık tutacaktır. Kasko ve Sigorta dan sizin veya karşı tarafın zararını karşılama imkanınız olacaktır.  
6- Olay mahalline gelen Trafik Polisi, kaza ile ilgili olarak, olay öncesi ve esnasında gelişen olaylar ile ilgili bilgileri toparladıktan sonra, kazaya karışan araçların en son konumlarına göre objektif olarak olay yerinin krokisini çizerek olaya, mahkeme aşamasında veya sigorta şirketlerine müracaat aşamasında ışık tutacak Kaza Tespit Tutanağı tanzim eder.  
7- Meydana gelen kazada ölüm olayı meydana gelmiş ise, varsa yaralıları hastaneye sevk ederek, durumu Cumhuriyet Savcılığına haber verir ve C. Savcısının talimatları doğrultusunda hareket eder
 
 
HER 29 SANİYE DE BİR TRAFİK KAZASI OLUYOR
  
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Recep Akdur hazırladığı 'Türkiye'de ve Dünyada Trafik Kazalarının Önemi' başlıklı raporda Türkiye'de 1965 yılında her 36 dakikada bir trafik kazası olurken, 1985 yılında 8,3 dakikada, 1995 yılında her iki dakikada, 2005 yılında ise yaklaşık 51 saniyede bir trafik kazası meydana geldiği kaydedildi. 2010 yılında her 0,48 dakikada (yaklaşık 29 saniyede) bir trafik kazası yaşandığı belirtilen raporda, Trafik kazalarının Türkiye'de hem çok yaygın, hem de her geçen yıl artma eğilimi gösterdiği vurgulandı. Türkiye’deki trafik kazaları verilerine bakıldığında; 1970-2009 yılları arasında kayıtlara giren kaza sayısı 10 milyon 798 bin 867 olarak gerçekleşti. 40 yılda yaşanan trafik kazalarında 3 milyon 245 bin 363 kişi yaralanırken 203 bin nüfuslu Yalova'dan daha fazla olan 207 bin 443 kişi ise hayatını kaybetti. Trafik kazalarında en fazla ölüm 1986 yılında yaşandı. 1986'da meydana gelen 92 bin 468 kazada, 71 bin 445 kişi yaralanırken 7 bin 278 kişi öldü. Kazalarda en çok yaralananların sayısı ise 2009 yılında gerçekleşti. 2009 yılında 1 milyon 53 bin 346 kazada 4 bin 324 kişi ölürken, 201 bin 380 kişi de bu kazalarda yaralandı.
  • Polis Radyosu
  • KGYS
  • Kurumsal E-Posta
  • Polsan
  • Polis Eşleri Kaynaşma-Yardımlaşma Derneği
  • UPEM
  • İçişleri Bakanlığı
  • BİMER